MoneyBird online factureren, altijd een correcte factuur.

MoneybirdMoneyBird is een handige oplossing voor ZZP’ers om digitaal te factureren. Daarnaast biedt het debiteuren- en crediteurenbeheer, de mogelijkheid offertes te maken en een klantenbestand bij te houden. Het opmaken van een template voor een basisfactuur gaat eenvoudig, maar heeft wel enkele beperkingen. De indeling van de factuur staat vast en het bedrijfslogo kan maar op drie plekken aan de bovenzijde worden geplaatst. Ook het aantal lettertypes is beperkt.

Het factureren is gebruiksvriendelijk en flexibel. Een aantal van de functionaliteiten:

  • Factuurnummer en factuurdatum worden standaard ingesteld, maar zijn ook aan te passen
  • Overzichten omzet per klant
  • Afwijkende Btw-tarieven kunnen per factuurregel worden toegevoegd
  • Per post of e-mail (PDF) verzenden van facturen
  • Periodieke facturen maken
  • Herinneringen sturen aan debiteuren
  • Archief van facturen

Debiteuren & crediteuren

De verzonden facturen worden automatisch gearchiveerd, ook wordt de status bijgehouden.  Op die manier kunnen late betalers automatisch (als dat is ingesteld) per e-mail herinnerd worden aan de factuur.

Binnengekomen betalingen kunnen automatisch worden verwerkt. Er zijn verschillende koppelingen met online bankierprogramma’s. Wat ook mogelijk is, is om debiteuren via een link in de factuur online te laten betalen met iDeal (Mollie) of PayPal.

Facturen van leveranciers kunnen ook met MoneyBird worden bijgehouden. Na het aanmaken van een crediteur en het invullen van de factuurbedragen kan de (gescande) factuur worden geüpload. Dit kan ook via de telefoon.

Beveiliging en data

De verbinding verloopt via een beveiligde verbinding (SSL). De data wordt dagelijks gebackupd. Voor ontwikkelaars is een API beschikbaar waarmee bijvoorbeeld webwinkels kunnen worden gekoppeld aan Moneybird, om zo automatisch facturen te genereren. Het is mogelijk om facturen te exporteren in CSV en PDF, contacten zijn te exporteren als vCard of in CSV. UBL integratie wordt op korte termijn geïntroduceerd.

Hoe kan ik mijn boekhouder uitnodigen in een administratie?

Om je collega’s of boekhouder toegang te geven tot je administratie, nodig je ze uit op hun eigen persoonlijke e-mailadres. Deel nooit je eigen gebruikersaccount en wachtwoord met anderen, dat is niet veilig.

Als je collega’s of je boekhouder toegang wilt geven tot de administratie van jullie bedrijf, dan doe je dit door in de juiste administratie een gebruiker uit te nodigen via Tandwiel > Accountbeheer > Gebruikers. Als deze uitnodiging is geaccepteerd door jouw collega of boekhouder, dan heeft deze gebruiker een eigen gebruikersaccount, en krijgt hij toegang tot alleen de administratie waar jij de uitnodiging voor verzonden hebt. Hij heeft dus geen toegang tot eventuele andere administraties van jou. Het is verstandig elke gebruiker een aparte uitnodiging te sturen, zodat iedere gebruiker een eigen gebruikersaccount heeft.

 ZZP Boekhouder Ede ondersteunt het gebruik van Moneybird.

Bron: Cloudtools

Post Tagged with , , ,

You must be logged in to post a comment.